1 DE NOVEMBRE: FESTIVITAT DE TOTS SANTS / 1 DE NOVIEMBRE:DÍA DE TODOS LOS SANTOS




NO PLORES SI M'ESTIMES. (Sant Agustí, bisbe d'Hipona)

No plores si m'estimes.
Si conegueres el do de Déu i què és el Cel !
Si pogueres escoltar el càntic dels àngels i veure'm enmig d'ells.
Si pogueres veure els horitzons, els camps i els nous camins que travesse.

Si per un instant pogueres veure com jo la Bellesa,
davant la qual les belleses empal·lideixen.
Tu que m'has estimat en el país de les ombres
i ara no et resignes a veure'm en el de les immutables realitats ?

Creu-me, quan la mort vinga a trencar els lligams,
com ha trencat els que a mi m'encadenaven.
Quan arribe el dia que Déu ha fixat i coneix,
i la teva ànima vingaa aquest Cel en que la meva t'ha precedit,
aquest dia tornaràs a veure'm, sentiràs que continue estimant-te,
que et vaig estimar, i trobaràs el meu cor amb totes les tendreses purificades.

Tornaràs a veure'm transfigurat, en èxtasi, feliç.
No esperant la mort, sinó avançant amb tu.
I et portaré de la mà per camins de Llum i de Vida.
Eixuga les teves llàgrimes i no plores si m'estimes.




NO LLORES SI ME AMAS (San Agustín)

No llores si me amas...
Si conocieras el don de Dios
y lo que es el cielo...
Si pudieras oír el cántico de los ángeles
y verme en medio de ellos...
si por un instante pudieras
contemplar como yo
la belleza ante la cual
las bellezas palidecen...
Créeme.
Cuando llegue el día que Dios
ha fijado y conoce,
y tu alma venga a este cielo
en el que te ha precedido la mía...
ese día volverás a verme.
sentirás que te sigo amando, que te amé,
y encontrarás mi corazón
con todas sus ternuras purificadas.
volverás a verme en transfiguración,
en éxtasis feliz.
Ya no esperando la muerte,
sino avanzando contigo,
que te llevaré de la mano por los senderos
nuevos de luz y de vida.
Enjuga tu llanto y no llores si me amas.

Comentarios

Entradas populares